021-86127028

     

info@alphaclass.ir

نحوه جلوگیری از فرسودگی تحصیلی

ما شاهد هستیم که دانش آموزان نیم سال بهار را به راحتی می گذرانند ولی در گذراندن نیم سال دوم به مشکل مواجه می شوند و احساس می شود روزها سریع در حال گذر هستند. معلمان از دانش آموزان انتظار دارند و از شما آن ها تکالیف می خواهند ولی آن ها رغبتی به درس خواندن ندارند و بیشتر دوست دارند استراحت کنند و کمتر وظایف خود را انجام می دهند، اگر شما نیز همچین حسی دارید دچار فرسودگی تحصیلی شده اید.

در زیر پیشنهاداتی برای جلوگیری از فرسودگی تحصیلی آورده شده است که می توانید آن ها را مطالعه و تمرین کنید.

 

 خستگی در درس خوندن

 

به معنای واقعی تمرکز کنید تا دچار فرسودگی تحصیلی نشوید.

زمانی که قصد مطالعه دارید مطمئن شوید که فقط مشغول مطالعه هستید. معمولاً ما سعی می کنیم خیلی از کارها را با هم و یکباره انجام دهیم و مهم نیست چقدر آن ها را خوب انجام می دهیم ولی این کار درست نیست زیرا مغز ما قادر نیست چندین کار را باهم انجام دهد. بنابراین نیاز است فقط بر روی یک کار تمرکز داشته باشید. در ادامه مراحلی برای تمرکز بر روی یک کار آورده شده است:

مرحله اول: کارهایی که باعث حواس پرتی شما می شود کنار بگذارید. از دوستان خود بخواهید در ان زمان با شما چت نکنند، هندزفری یا وسایل دیگری که باعث حواس پرتی می گردد را کنار بگذارید و از شبکه های اجتماعی خارج شوید بهتر است کاملاً گوشی خود را خاموش کنید.

مرحله دوم: همواره سعی کنید با هوش تر درس بخواهید  و نیازی نیست سختی زیادی را تحمل کنید. همواره بر روی یک موضوع تمرکز کنید. فقط از وسایلی که موردنیاز پروژه شما است استفاده کنید. 

مرحله سوم: ادامه مطلب را بخوانید.

استراحت کنید تا دچار فرسودگی تحصیلی نشوید.

تاثیر استراحت بر فرسودگی تحصیلی

در طول مطالعه سعی کنید زمانی را به استراحت اختصاص دهید. شاید فک کنید کار اشتباهی است ولی استراحت کردن می تواند به شما کمک کند بتوانید بهتر تمرکز کنید. نظرات مختلفی در مورد تأثیر استراحت کردن بر میزان تمرکز وجود دارد بنابراین نیاز است شما نیز امتحان کنید و ببینید چه کارهایی باعث افزایش تمرکز شما می گردد. زمانی که در حال مطالعه یک پاراگراف هستید و مجبور هستید آن را کامل کنید ولی ذهن شما مدام شما را از مطالعه خارج می کند این زمان، زمانی است که نیاز به استراحت دارید. وقتی شما ایده ای در مورد زمان کار دارید، برای زمان استراحت برنامه ریزی داشته باشید و بر اساس مطالعه خود را متوقف کنید.

در زمان استراحت می توانید به انجام هرکاری که به شما آرامش می دهد، بپردازید. انجام کارهایی مانند ورزش، پیاده روی، بیرون رفتن از منزل و تنفس هوای تازه به شما کمک می کند تا مغز شما شارژ شود و انرژی لازم را به دست آورد. اگر نمی دانید چگونه برای زمان استراحت خود برنامه ریزی کنید می توانید 45 تا 50 دقیقه مطالعه کنید و سپس 15 دقیقه استراحت کنید.

برای جلوگیری از فرسودگی تحصیلی روش مطالعه خود را تغییر دهید.

اگر به طور روزمره و مرتب  7 ساعت مطالعه دارید می توانید فضای مطالعه خود را تغییر دهید تا به شما کمک کند مطالعه مفیدی داشته باشید. مکان مطالعه خود را تا حد امکان از نظر جغرافیایی و زیبایی تغییر دهید. می توانید یک روز در مکانی روشن و آفتابی مطالعه کنید و روز دیگر را در محیطی تاریک و ساکت این کار را انجام دهید.

دقت کنید مطالعه در کدام محیط نتیجه بهتری دارد. ممکن است متوجه شوید با مطالعه در مکانی شلوغ بازده خوبی ندارید و در عوض مطالعه در مکانی ساکت و آرام باعث شود تا تمرکز بیشتری برای مطالعه داشته باشید.

همواره برای جلوگیری از فرسودگی تحصیلی مواظب خودتون باشید.

همواره سعی کنید تغذیه مناسبی داشته باشید و زمان لازم برای استراحت ، ورزش و تغذیه خود در نظر داشته باشید. استفاده از میان وعده های پروتئینی به شما کمک می کند تمرکز بیشتری در زمان مطالعه داشته باشید. بعد از مطالعه 30تا 45 دقیقه ای زمانی را به ورزش و یوگا اختصاص دهید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید